The Lost riders

Juny fructífer

El passat mes de juny va ser més que profitós, potser per l’alta dosi de motivació per la proximitat de la gran aventura de Groenlandia, però fos pel motiu que fos, va ser tot un encert aprofitar les ganes de pedalar  per llocs poc habituals, com per exemple:

Comabona, un dels sostres del Cadí:

Un excepcional volta des de Prat d’Aguiló, pujant pel Pas dels Gosolans, assolint el Comabona 2548 m, i baixant seguint la carena cap al Coll de Tanca la Porta, Pas del Bou, el Pla de les Creus, per tornar a Prat d’Aguiló.

S’ha d’arrossegar una mica la bici, molt menys del que pugui semblar en un principi, però poder pedalar per aquestes indrets compensa els petits trams de “portejos”. En 3 o 4 hores es pot completar la volta.

No és un recorregut per anar a passejar, és força tècnic i exigent, tant per pujar com per baixar, i si s’escull un dia clar i sense núvols és pot convertir en un ruta difícil d’oblidar.

descripció, mapa i trac: Aquí

El Cap de la Gallina Pelada i la Serra d’Ensija:

Una serra sovint oblidada però amb un encant especial amb vistes espectaculars sobre el Pedraforca, Cadi, Rasos de Peguera i gran part del Solsonés, Berguedà i Pre-Pirineu.

Una altre ruta exigent, més que la anterior, però molt encantadora també.
7h. Des del Coll de la Creu de Fumanya es puja a la Creu de Ferro, primer per pista i després “porteig”, per arribar als extensos prats característics de la Serra d’Ensija que porten fins l’atac final al Cap de la Gallina Pelada 2321 m, es torna a baixar al ref. Delgado Ubeda per continuar el descens fins la Font Freda on s’agafa una pista que porta al Coll del Portet per desprès resseguir el GR-107 per posar a proba la nostre habilitat tècnica, física i la capacitat de resistencia. “Portejos” assegurats i tram de bici espectaculars. Un cop a El Ferrús, es torna al Coll de la Creu de Fumanya.

Track, mapa i detalls: Improvisa!!!

Balandrau:

Un clàssic de cada estiu. 1600 m de descens animal, ambient alpí i vistes a l’alçada del recorregut.

Des de Ribes de Freser es puja per la pista de Ribesaltes a Tregurà fins el Coll de Meianell, o seguim ja planejant fins al començament de la pista en desús que encara cap el Coll de Trespics on s’hi arriba empenyet la bici, i des d’aquí, s’encara la carena fins al cim del Balandrau on es combina el “porteig” de la bici amb algun tram ciclable.

Un cop al cim 2585 m, comença un descens en picat fins al Serrat, per desprès anar a buscar la pista que ens retornarà a Ribesaltes i a Ribes de Freser.

Track al Wikiloc: Aquí

Tot plegat, autèntica bici de muntanya!

I com sempre, acompanyat de Surly, Vaude, Edelrid, Espaibici, Empile i la UEC de Gràcia.